نشست ویژه دانشجویان عضو هستههای علمی فرهنگی نخبگان دانشگاه برگزار شد
کارگاه آشنایی با گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، با هدف شکلگیری هستههای علمی فرهنگی دانشجویان نخبه استان قم و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن جلسات مرکز ایزدی برگزار شد.
کارگاه آشنایی با گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، با هدف شکلگیری هستههای علمی فرهنگی دانشجویان نخبه استان قم و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن جلسات مرکز ایزدی برگزار شد.
رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این نشست به معرفی گروه و اعضای گروه توسعه فناوری سلامت پرداخت و گفت: این گروه متشکل از 4 حوزه است که در آن هر ایده برآمده از یک مشکل و مسئله است که با آن ایده میتوان مسئله و مشکل پیش آمده را حل کرد.
لزوم قوی تر شدن ارتباط دانشگاه با صنعت
ایشان افزود: نباید به مشکل پیش آمده به عنوان یک نگرانی نگریست؛ بلکه بایستی آن را به عنوان یک فرصت دید و به دنیال حل آن بود؛ در واقع حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از حوزههایی است که میتوان به حل آن پرداخت و این مهم به حل مشکلات جامعه منجربه میشود.
وی همچنین در ادامه به نحوه شکلگیری شرکتهای استارت آپی پرداخت و گفت: برای راه اندازی شرکتهای استارت آپی باید ایده معتبر که نوآوری دارند و دارای چهار ویژگی و شاخصه مهم هستند را مد نظر قرار داد.
رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان عنوان کرد: احصای مشکل و نوآورانه بودن ایده باید 4 مقوله اساسی داشته باشد که عبارتند: قابلیت انجام، پایدار بودن، قابلیت ارتقاء و در نظر گرفتن مضررات استفاده از یک وسیله و مسائل اخلاقی آن.
همچنین رئیس مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست یکی از ساختارهای مهم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه را مرکز رشد و نوآوری سلامت برشمرد و گفت: پویا بودن و فعال بودن این مرکز طی یک سال اخیر قابل توجه بوده است.
لزوم سوق دادن دانشگاهها به سمت دانشگاههای نسل 3 و 4
ایشان اظهار داشت: در این مدت حتی پایان نامهنامههای فناورانه داشته ایم که قابل ستایش است؛ همچنین باید ایدههای دانشجویی ما به سمت ارز آوری برای کشور بروند و پول سازی برای کشور داشته باشند و حتی باید به سمت دانش بنیان شدن و دانشگاههای نسل 3 برویم.
همچنین در بخشی از این نشست عضو شورای پژوهشی دانشگاه تاثیرگذاری اساتید و دانشجویان در جامعه و سوق دادن دانشگاهها به سمت دانشگاههای نسل چهارم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پایان نامه و پروپزالهای دانشجویان باید به سمت پروپزالهای فناورانه برود.
وی خاطرنشان کرد: با همت اساتید و دانشجویان باید گامی در جهت توسعه پایدار کشور برداریم و قوانین بالادستی کشور نیز به گونهای نوشته شدهاند که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تسهیل کنند و قراردادهایی که با صنایع بسته میشود برای ترغیب بیشتر و بهرهوری بیشتر کمک کننده باشد.